Ostaci svemirske letelice mogli bi da završe u Srbiji

Ostaci kineske svemirske stanice Tijangong-1 sagoreće u atmosferi iznad Evrope, a navedeno je nekoliko potencijalnih zemalja na koje bi mogla pasti, među kojima je i Srbija!

Početkom sledeće godine, kineska svemirska stanica Tijangog-1 vratiće se u Zemljinu atmosferu, gde će potpuno sagoreti. Zanimljivo je znati gde će tačno ona pasti

Svemirska stanica Tijangong-1 je dugačka 12 metara i široka 3,3 metra, a teška je ukupno 8.506 kilograma. Od 2016. godine izgubljen je kontakt sa njom, a između januara i marta 2018. godine očekuje se njen ulazak u Zemljinu atmosferu i pad.

Pogledajte i Gde biste završili kada biste iz Srbije iskopali tunel pravo kroz središte Zemlje?

Područje potencijalnog pada obuhvata Španiju, Francusku, Italiju, Crnu Goru, Albaniju, Srbiju, Makedoniju i Bugarsku. Iako naučnici kažu da je još rano da se predvidi tačno mesto pada, mnogi sugerišu da bi to moglo biti bliže tlu Srbije ili Bugarske.

Inače, letelica se trenutno nalazi na 300 kilometara od Zemlje, gde kruži, a kada ponovo uđe u atmosferu, sagoreće u potpunosti. Ipak, s obzirom na to da je teška 8,5 tona, neki njeni delovi će preživeti do pada na Zemlju.

Izvor: B92