Otkrivena "planeta monstrum" koja ne bi trebalo da postoji (FOTO)

Planeta "monstrum", koja teoretski ne bi trebalo da postoji, otkrivena je u orbiti mračne patuljaste zvezde, na veliko iznenađenje astronoma.

To otkriće protivreči prihvaćenom modelu formiranja planeta. Prema toj teoriji, oko malih zvezda se mogu formirati planete sa čvrstom površinom "ali se ne može skupiti dovoljno materije za planetu veličine Jupitera", navodi se u saopštenju Kraljevskog astronomskog društva iz Londona.

Pogledajte i Svetleća lopta: Stanovnike Sibira uplašila neobična pojava na nebu (FOTO, VIDEO)

Ipak, gasoviti džin, nazvan planeta "monstrum" zbog svoje veličine, ima dimenzije Jupitera, najveće planete Sunčevog sistema, dok je zvezda oko koje orbitira dvostruko manja od Sunca.

Novootkrivena planeta je dobila ime NGTS-1b, po mreži teleskopa koja ju je otkrila. Zvezda je nazvana NGTS-1, a nalazi se u sazvežđu Kolumba, na oko 600 svetlosnih godina od Zemlje.

Poslušajte: NASA objavila plejlistu najstrašnijih zvukova iz svemira (AUDIO)

"Otkriće NGTS-1b nas je stvarno iznenadilo... Tako velike planete ne bi trebalo da postoje oko malih zvezda. Poluprečnik planete je oko četvrtine poluprečnika zvezde i zaista je veliki u odnosu na domaćina. Poređenja radi, poluprečnik Jupitera nije ni 10 odsto poluprečnika Sunca", rekao je Danijel Bejlis sa univerziteta Vorik.

Navodi se da se NGTS-1b kreće veoma brzo, na distanci manjoj od tri odsto razdaljine Zemlje i Sunca i pun krug oko svoje planete pređe za dva i po dana. Planete se stvaraju od oblaka prašine i svemirskog "otpada" koji se malo po malo skupljaju oko novih zvezda.