Astronauti uživali u prvoj salati uzgajanoj van Zemlje!

Kosmonauti koji trenutno borave na Međunarodnoj svemirskoj stanici napravili su još jedan važan korak za čovečanstvo.

Izvor: Foto: Twitter

Skot Keli i ostali članovi posade na MSS-u probali su prvu "svemirsku salatu" između 15.15 i 16.00 GMT, rekao je Nasin predstavnik.

Ovaj "istorijski zalogaj" mogao je da se vidi u direktnom prenosu Nasine televizije.

Saznajte:U čemu je razlika između voća i povrća?

Na trpezi astronauta našla se crvena rimska salata, ubrana nakon 33 dana rasta u specijalnim kutijama koje je na MSS dopremio bespilotni američki teretni brod Space X Dragon.

"Poješćemo svoju dugoočekivanu žetvu zeleniša", poručio je juče Keli putem društvene mreže "Tviter", gde je objavio i svoju fotografiju pored zasada crvene salate.

Otkrijte:10 iznenađujućih stvari koje se vide iz svemira

Istraživači su danas u prilici da uzgajaju hranu u svemiru, što bi u budućnosti trebalo da im pomogne da prežive višemesečna, pa čak i višegodišnja putovanja kosmičkim prostranstvima, navode u Američkoj svemirskoj agenciji (NASA).

"Postoje dokazi da su sveže namirnice, poput paradajza, kupina i crvene salate, odličan izvor antioksidanata", rekao je Rej Viler, naučnik NASA Kenedi svemirskog centra na Floridi.

"Dostupnost svežih namirnica u svemiru mogla bi da ima pozitivni efekat na raspoloženje astronauta, kao i da im pruži izvesnu zaštitu od svemirske radijacije", objasnio je on, prenosi AFP.

Astronauti su će pre jela "listove salate očistili maramicama natopljenim limunskom kiselinom", objašnjava NASA.

Kako izgleda život na Zemlji nakon 200 dana u svemiru

"Poješće se samo pola svemirske žetve, dok će drugu polovinu upakovati i zamrznuti kako bi mogla da bude vraćena na Zemlju radi daljih analiza", naveli su stručnjaci NASA.

Izvor: Mondo (Tanjug)