Vesti i zanimljivosti

Napravljena najveća mapa univerzuma ikada! (VIDEO)

Autor Milan Simonović

Astrofizičari su napravili trodimenzionalnu mapu univerzuma koja predstavlja prostor od skoro dve milijarde svetlosnih godina. To je ujedno i najkompletniji prikaz našeg kosmičkog komšiluka ikada.

Izvor: Foto: Vimeo

Sferična mapa galaksijskih superjata dovešće do većeg razumevanja toga kako je materija raspoređena u univerzumu i pružiće ključne uvide u tamnu materiju, jednu od najvećih misterija fizike. Mapu su napravili profesor Majk Hadson, Džonatan Kerik i Stefen Tarnbul s Odeljenja za fiziku i astronomiju Univerziteta "Vaterlo" i Giljem Levo sa Instituta za astrofiziku Nacionalnog centra za naučna istraživanja Francuske.

Pogledajte i: Osamdeset odsto svetlosti u univerzumu nedostaje

"Distribucija galaksija nema obrazac. Ona ima vrhove i doline poput planinskih venaca. To je ono što očekujemo ukoliko ogromna struktura potiče od kvantnih fluktuacija u ranom univerzumu", rekao je Hadson.

Saznajte i: Ceo Univerzum u jednom kamenu

Svetloplava i bela područja na mapi predstavljaju mesta sa većom koncentracijom galaksija. Crvena područja su superjata pod nazivom Šejpli koncentracija, najveća kolekcija galaksija u obližnjem univerzumu. Neistražena područja su tamnije plava.

Izvor: Vimeo