Hoćemo li uskoro kopati rudu na Mesecu?

Zemljin prirodni satelit je veoma bogato tlo - procenjuje se da se na njemu nalazi 1,6 milijardi tona zaleđene vode, ali tu nije kraj njegovim tajnama. Međutim, koliko je ovo kopanje izvodljivo?

Pisac Ričard Korfild objašnjava da privatne kompanije i svemirske agencije sanjaju o mogućnosti da iskoriste ove unosne resurse i pretvore Mesečev sivi pejzaž u pokretnu traku koja donosi zaradu.

Saznajte i: Da li se Mesec zaista udaljava od Zemlje?

Od kada je NASA raspustila svoje misije "Apolo", koje su slale ljude na Mesec čitavih 40 godina, bespilotne letelice su načinile velike korake i identifikovale obilna skladišta vodenog leda na Mesečevim polovima. "To je, više nego bilo šta drugo, podstaklo interesovanje za eksploataciju Meseca, jer gde ima leda - ima i goriva", kaže Korfild.

Put na Mesec: Prve reči, prvi sport, prva molitva i ostale zanimljivosti

Energetska kompanija "Šeklton" (SEC) sa sedištem u Teksasu, planira da eksploatiše ogromne rezerve vodenog leda i pretvori ga u pogon za rakete u obliku vodonika i kiseonika, koji bi se potom prodavao svemirskim partnerima u niskoj Zemljinoj orbiti. Glavni izvršni direktor kompanije Dejl Tjec objašnjava da postoji plan da se izgrade "benzinske pumpe u svemiru", gde bi se raketno gorivo prodavalo po cenama znatno nižim od onih koje bi imala goriva koja dolaze sa Zemlje.

Otkrijte i: Mesec ima oblik limuna