Astronauti evakuisani iz američkog dela Međunarodne svemirske stanice

Zbog curenja amonijaka u ovom delu Međunarodne svemirske stanice, posada je morala da ga napusti. Kako to utiče na planirane šetnje svemirom?

Posada je bezbedna, ali je morala da izoluje kontaminiranu jedinicu i potraži sklonište u ruskom delu. Hjuston i posada Međunarodne svemirske stanice (ISS) razmatraju mogućnosti za dalje reagovanje.

Pogledajte i: Dobrodošli na svemirsku stanicu

Prema preliminarnim informacijama sa Međunarodne svemirske stanice, do incidenta je došlo zbog oslobađanja amonijaka oko 11.44 časova. Atmosfera u stanici, osim u izolovanom delu, ostala je stabilna. Koncentracija zagađivača je u granicama prihvatljivih nivoa.

"Bezbednost osoblja je osigurana zajedničkom akcijom američkih i ruskih članova posade, kao i osoblja kontrolnog centra misije u Moskvi i Hjustonu", rekao je načelnik Ruskog kontrolnog centra misije Maksim Matjušin. Dalje akcije za stabilizovanje situacije na Međunarodnoj svemirskoj stanici zavise od plana koji će biti razrađen u Američkom kontrolnom centru misije u Hjustonu.

Saznajte i: Prvi odštampani 3D objekat u svemiru

Za sada nema planova za evakuaciju osoblja sa stanice, navodi načelnik Roskosmosa Oleg Ostapenko.

"Analizirali smo situaciju. Posada je bezbedna", rekao je Ostapenko.

Američki svemirski teretni brod Dragon ostaće privezan za ISS i neće napustiti stanicu, navodi agencija. Prema navodima Ruske kontrole misije, nema potrebe za evakuacijom posade stanice u spasilačku letelicu Sojuz.

Pročitajte i: Američki i ruski astronaut provešće godinu dana u svemiru

Kontrola misije navodi da će popravka štete usled ispuštanja amonijaka možda zahtevati neplanirano "šetanje svemirom". "Američki program je zakazao svoju prvu šetnju za 16, drugu za 20, a treću za 25. februar. Moguće je da će doći do neplanirane šetnje mnogo pre toga."

Trenutna posada Međunarodne svemirske stanice sastoji se iz šest istraživača dve ekspedicije. Ekspedicija 42 stigla je na ISS u septembru, a predstavljaju je američki astronaut komandir Beri Vilmor, ruski kosmonaut inženjer Aleksandr Samokutjev i Elena Serova, prva ruska kosmonautkinja nakon 17 godina. Astronauti komandir Teri Virc iz SAD-a, inženjerka Samanta Kristoforeti iz Italije i ruski kosmonaut inženjer Anton Škaplerov čine Ekspediciju 43.

Pogledajte i: Prva Italijanka u svemiru obara još jedan rekord