Tim neurologa državnog Univerziteta u Mičigenu sproveo je brz, ali pouzdan test koji može da izmeri kreativnost pojedinca na osnovu jedne jedine izgovorene reči!
Neki stručnjaci veruju da ideje dolaze spontano, ali neurolog zaposlen na mičigenskom Univerzitetu Džeremi Grej veruje da iza svakog rađanja ideje stoji naporan rad. On je otkrića svog tima objavio u magazinu „Metode istraživanja ponašanja“.
„Želeli smo da saznamo šta je to što pokreće kreativnost, odnosno koji se u tim trenucima procesi u mozgu odvijaju“, rekao je Grej.
„Novine ne dolaze u naš život tako lako – ne možete naučiti abecedu u vrtiću i odmah potom napisati odličan roman. Ljudima je neophodno da u potpunosti savladaju datu veštinu, pre nego što ovladaju sposobnošću da iskažu svoju kreativnost“, smatra Grej.
Test nazvan „imenica-glagol“ je toliko jednostavan da se kreativnost može izmeriti bilo gde, od strane bilo koga, a traje samo dva minuta.
Grej je sa svojim timom sproveo istraživanje u kom je učestvovalo 193 ljudi. Učesnicima je pokazan niz imenica, a njihov zadatak je bio da na datu imenicu odgovore nekim glagolom.
Na primer, imenicu „stolica“ je mogao da prati glagol „stajati“ umesto „sedeti“, odnoseći se, recimo, na stajanje na stolici radi menjanja sijalice.
Takođe, kreativnost učesnika je izmerena i komplikovanijim metodama, kao što su pisanje priča, crtanje i razgovor o životnim dostignućima učesnika koja su se ostvarila zahvaljujući kreativnosti.
Rezultati su pokazali da su oni koji su davali kreativnije odgovore tokom testa „imenica-glagol“ pokazali kreativnost u opširnijim ispitivanjima. To nam govori da je i ovaj jednostavan test pouzdan u merenju kreativnosti.
Trenutno Džeremi Grej i njegov tim naučnika sprovodi istraživanja koja se sastoje od rešavanja testa „imenica-glagol“ i beleženja moždane aktivnosti magnetnom rezonancom, kako bi utvrdili koji je deo mozga zaslužan za kreativnost ljudskih bića.
„Nadamo se da će nam rezultati do kojih dolazimo ovim istraživanjima pomoći da osmislimo bolje edukativne programe koji će podstaći i negovati kreativnost“, kaže Grej.