Vesti i zanimljivosti

Ptičica! Kasini i Mesindžer danas fotografišu Zemlju

Autor Ana Randjelovic

Čitav svet trebalo bi da pogleda u nebo i nasmeši se, jer je zakazano portetisanje naše planete iz svemira..

Petak, 19. juli 2013. godine, nazvan je i Dan kada se Zemlja osmešila, jer će tokom dana i večeri iz dalekih uglova svemira biti napravljene fotografije naše planete.

Ukoliko se nalazite na tlu američkog kontinenta, pogledajte u pravcu Saturna, a ako ste u Evropi ili Srednjoj Aziji, mahnite Merkuru.

Nasina letelica Kasini orbitira oko Saturna i priprema se za večerašnju foto sesiju. Kamera će „okinuti“ u 21.27 (GMT), što je 23.27 po našem vremenu, a fotografisanje će trajati tačno pet minuta.

Zbog velike udaljenosti Saturna, naš dom biće samo jedan piksel na velikoj fotogrfiji svemira, ali kako ističe Kerolajn Porko iz Kasinijevog tima, to je, ipak, prilika „za slavljenje života na Plavoj planeti.“

Zapravo, Kasini će ovo vreme utrošiti na pravljenje fotografija Saturna i njegovih prstenova, a Zemlja će se pojaviti kao sićušna mrlja u donjem desnom uglu finalne slike.

Inspirisani planovima naučnika iz Kasinijevog tima, njihove kolege koje rade na sondi Mesindžer, organizovale su sličnu akciju. Sonda koja istražuje Merkur, takođe će napraviti fotografije Zemlje i to one duge strane, koja neće ući u kadar Kasinijeve kamere. To uključuje Evropu, Srednji istok i Centralnu Aziju.

Mesindžer će slikati u petak (19. jula) i subotu (20. jula) u tri termina: 13.49h, 14.38h i 15.41h po našem vremenu.