Vesti i zanimljivosti

Sićušna i posebna: Zemlja iz dalekog svemira

Autor Ana Randjelovic

Zemlja je upravo postala manja u našim očima, ali ne i manje fascinantna u odnosu na svoj kosmički komšiluk…

Izvor: Foto: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

U petak 19. jula, Zemlja je portretisana iz dva ugla Sunčevog sistema. Nasina Kasini letelica koja istražuje Saturn, 1,5 milijardu kilometara udaljen od nas, i sonda Mesindžer koja orbitira oko Merkura na 98 miliona kilometara od Zemlje, napravili su fotografije na kojima naša planeta ne deluje previše impozantno.

Kasinijeva kamera najviše rezolucije uspela je da zabeleži Zemlju kao bledu udaljenu tačku. (Fotografija iznad.)

„Ova fotografija nas podseća na to koliko je naš dom sićušan u odnosu na nesagledivu veličinu svemira, ali svedoči i o genijalnosti stanovnika te male planete, koji su uspeli da pošalju letelice daleko od svoje kuće da proučavaju Satrun i naprave ovakvu fotografiju planete sa koje potiču“, rekla je Linda Spilker, naučnica koja radi u Kasinijevom timu.

Sonda koja orbitira oko Merkura, takođe je zabeležila bledi odsjaj Zemlje i Meseca, koji su na fotografiji manji od jednog piksela.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

„Slika naše planete napravljena je istog dana sa dva udaljena kraja Sunčevog sistema, što nas podseća na zapanjujući napredak u istraživanju svemira“, rekao je Šon Solomon, glavni istraživaču Mesindžerovom timu. „S obzirom da su Merkur i Saturn dva toliko različita ishoda formiranja i evolucije planeta, ove dve fotografije, takođe, ističu i to koliko je Zemlja posebna. Nema mesta kao što je dom.“

Izvor:National Geographic News