Vesti i zanimljivosti

Otkrivena planeta sa 4 sunca

Autor Ana Randjelovic

Međunarodni tim amaterskih i profesionalnih astronoma otkrio je jedinstvenu i nikada ranije viđenu pojavu - planetu čije nebo obasjavaju čak četiri sunca…

Izvor: Ilustracija: ljubaznošću Jejl univerziteta

Ova planeta je oko 5.000 svetlosnih godina udaljena od Zemlje, a nazvana je PH1, kako bi se odalo priznanje volonterima u okviru programa Univerziteta Jejl "Lovci na planete" (Planet Hunters), koji su je prvi uočili.

PH1 kruži oko binarnog sistema zvezda, dok istovremeno oko nje kruže još dve udaljene zvezde. Stručnjaci su do sada otkrili samo šest planeta koje kruže oko dve zvezde, umesto oko jedne kao što je slučaj u našem sistemu, ali nikada do sada nije viđen ovakav neobični četverac.

H1 je gasni gigant, čiji je poluprečnik 6,2 puta veći od Zemljinog, što je čini nešto većom od Neptuna.

Ova neobična planeta orbitira oko para zvezda nešto većih od Sunca svakih 138 dana, dok je njena udaljenost od para zvezda koje oko nje kruže oko 1.000 puta veća od udaljenosti između Zemlje i Sunca.

Vebsajt planethunters.org pokrenut je pre dve godine kako bi podstakao astronome amatere da traže planete van našeg solarnog sistema, koristeći podatke koje prikuplja svemirski teleskop Kepler američke agencije NASA.

Izvor: Tanjug