Kako nastaje vitamin B12

Naučnici su došli do veoma značajnog otkrića o načinu na koji nastaje vitamin B12.

Izvor: Foto: Shutterstock

Istraživači sa Kent Univerziteta su uspeli da reše jednu od najvećih zagonetki biosintetičkih procesa – kako nastaje vitamin B12, koji se sastoji od 30 posebnih sastojaka. On je jedinstven u odnosu na druge vitamine, s obzirom da nastaje uz pomoć bakterije.

Početkom 90-ih godina prošlog veka, naučnici su otkrili da postoje dva načina stvaranja vitamina B12, jedan koji zahteva kiseonik i drugi koji nastaje u uslovima kada nema kiseonika. Drugi način koji se naziva anaerobni, se dešava češće, ali je dokazano da je gotovo neizvodljiv s obzirom da su komponente tog procesa veoma nestabilne, i lako bivaju uništene.

Ipak, naučnici sa Kent Univerziteta su uspeli prikupe sve komponente anaerobnog načina nastanka vitamina B12 uz pomoć bakterije bacillus megaterium. To im je pomoglo da dobiju elemente koji su im nedostajali, i shvate na koji način nastaje neverovatni molekul.

Tim naučnika s enada da će ove nove informacije poslužiti da se bakterija programira tako da stvori vitamin u većim količinama, i na taj način iskoristiti u lečenju osoba koje boluju od perniciozne anemije.

-Ovo je veoma značajan trenutak za biološke nauke, jer će stečeno znanje, uz razvoj sintetičke biologije, moći da se primeni u "programiranju" bakterije koja će stvarati vitamin B12, ali i druge vitamine, primenljive u medicini i drugim oblastima, kao što je industrija za proizvodnju stočne hrane - rekao je Marin Voren, vođa istraživačkog tima.

Izvor: Science Daily