Najveći cvet u ćilibru: Otkriven, pogrešno klasifikovan i zaboravljen pre 150 godina - ponovo predmet izučavanja

Ispostavilo se da je najveći fosilizovani cvet u ćilibru ikada otkriven u stvari pogrešno klasifikovan pre 150 godina. Ovo je njegova priča.

Cvet u ćilibru-0749294441.jpg Izvor: Profimedia

OVAJ praistorijski cvet je naučnicima bio poznat već 150 godina, ali sa novim analizama fosila u ćilibru oni su promenili mišljenje po pitanju njegove prethodne klasifikacije u Stewartia kowalewskii. Naime, ispostavilo se da je on sasvim nova vrsta, koja će im ponuditi brojne detalje o složenim ekosistemima iz prošlosti.

Širine 28 milimetara ovaj fosil je star oko 40 miliona godina, što znači da datira iz kasne eocenske epohe. Periodu u kom se razvijaju puževi i školjke okarakterisani brojnim zavojnicama, dok od biljaka najviše dominiraju one iz reda tropskih žbunastih. Kada su sisari u pitanju, razvijaju se prvi predstavnici konja, jelena, tapira, volova i torbara.

Kao što je već spomenuto, prilikom prvog otkrića on je pogrešno klasifikovan i smešten u Prirodnjački muzej u Berlinu gde će provesti narednih vek i po. Međutim, neki od istraživača iz muzeja su se skoro zapitali da li je to stvarno u pitanju drevna zimzelena biljka ili je fosil pripada neko drugoj vrsti. Da bi dobili odgovor na ovo pitanje, rešili su da izvuku delove polena iz njega i ispitaju ga pod mikroskopom, peralelno upoređujući njegovu anatomiju.

Nedugo potom, zaključak je bio da on ne pripada rodu Stewartia, već da je deo Symplocos-a. U kom se nalaze biljke malih stabala i žbunova sa cvetovima, a interesantno je da se neke od njih danas mogu naći samo u Aziji.  Kako je novo otkriće zahtevalo i novo ime, naučnici su zamenili rodove i nazvali ga Symplocos kowalewskii.

Rezultati studije su objavljeni u časopisu Scientific Reports.