Najteži otkriven Ti reks je imao 8.870 kg: Naučnici sada imaju novu teoriju kada je njihova veličina u pitanju

Tiranosaurusi su prema nekim procenama mogli da budu i do 70 posto veći nego što se trenutno smatra da jesu.

Tiranosaurus veličina_1103075672.jpg Izvor: Shutterstock

NIKO NE MOŽE DA POREKNE da su tiranosaurusi bili jedni od najvećih i agresivnijih dinosaurusa koji su ikada šetali našom planetom. Međutim još uvek među paleontolozima traju rasprave o njegovoj stvarnoj veličina, a poslednja u nizu studija koja se bavila ovim problemom je došla do novih i za većinu iznenađujućih rezultata.

Paleontolozi iz Kanadskog muzeja prirode u Otavi, procenili su da je najveći T. rex mogao da ima oko 15.000 kilograma, što ga čini težim i od prosečnog autobusa. Iako je trenutno najteži otkriveni primerak prema procenama imao 8.870 kg, modeli koje su istraživači izradili za potrebe svojih studija pokazuju da su oni mogli da budu i za 70 posto veći.

Naime, do rezultata ih je dovelo proučavanje fosilnih zapisa, koji sugerišu da je našoj planeti nekada živelo preko 2,5 milijardi ove vrste dinosaurusa. Ali, kako je samo mali deo - 32 fosila odraslih tiranosaurusa - ikada otkriven, njihov zaključak je da je ovo nedovoljan izvor da bi se izvukle bilo kakve informacije. Stvari ovde postaju zanimljive jer su autori studije Houn i Malon potom rešili da stvore model kako bi procenili varijacije u veličini njihovih tela zasnovanih na polnom dimorfizmu - razlikama u veličini između polova životinja unutar vrste.

"Napravili smo dva modela - jedan koji pokazuje nulti i jedan sa izraženim dimorfizmom", rekao je Malon i dodao da su oni pokazali kako bi u slučaju izraženog dimorfizma on težio i do 24.000 kg. Ali taj model je odbačen jer da je istinit - paleontolozi bi do sada bi pronašli veće jedinke. Koristeći ove podatke, oni su uspeli da modeluju krivu rasta T. rex-a tokom njegovog životnog veka i procene do koje veličine je stvarno mogao da naraste na osnovu svih dostupnih podataka.

Mallon je upozorio da dok se ne pronađe tiranosaurus koji je po veličini uporediv sa onim u modelu, zaključci predstavljaju samo hipotezu i dodaje kako je ovo istraživanje najbolji dokaz koliko je njemu i njegovim kolegama teško da izvuku bilo kakve zaključke o dinosaurusima iz veoma ograničenog fosilnog zapisa. Drugim rečima, ovo saznanje nas podseća da sve ono što znamo o dinosaurusima uopšte nije mnogo.

Igor

Pazi kad je imao 8.870 kg...??? Kako li ga izmeriše da mi je da znam?