Misterija evolucije dvonožnih dinosaurusa: Zašto je Ti reks imao male ruke u odnosu na ostatak tela?

Brojne analize ukazuju da je bio jedan od najvećih predatora koji su hodali našom planetom, iako mnogima nije jasno zašto je imao tako male ruke.

Tiranosaurus-0102211475.jpg Izvor: Profimedia

PALEONTOLOZI SMATRAJU da je Ti reksa imao najjači ugriz u životinjskom carstvu, kao i da je bio veoma vešt lovac. Jedini deo tela koji se nije uklapao u sliku moćnog predatora su bile njegove male i zdepaste ruke, za koje naučnici tvrde da su bile karakteristika većine dvonožnih teropoda. Ali čemu su im onda služile?

Biolog sa Kraljevskog veterinarskog koledža Univerziteta u Londonu Džon Hačinson koji se bavi proučavanjem kretanja velikih kopnenih životinja objašnjava da prilikom evolucije teropoda njihove ruke zapravo nisu postale kraće, već su noge postale duže. Drugim rečima, tiranosuaurusi su se tokom vremena posebno prilagodili specijalizovanom lovu zbog čega su im bile potrebne veća glava i zadnje noge da bi "oborili plen". A interesantan podatak je da danas na sličan način svoj love i komodo zmajevi - Varanus komodoensis.

Primamljivo je pretpostaviti da svaka osobina koju životinja poseduje ima neku vrstu evolutivne uloge. U ovom slučaju, ta osobina - dužina prednjih nogu - nije imala konkretnu ulogu, dok su drugi delovi tela narasli do kolosalnih veličina kako bi mu pomogli da preživi u svojoj ekološkoj niši.

Ipak, on zaključuje da to ne isključuje mogućnost da naučnici jednog dana otkriju neki drugi razlog. Kao i da su njegove kolege sa Univerziteta u Kaliforniji skoro izneli hipotezu o kojoj se i dalje raspravlja i još uvek nije zvanično priznata - imali su male ruke kako ih neko iz čopora ne bi odgrizao prilikom lova.