U ledniku Tindal pronađeno neverovatno otkriće: Čileanski naučnici otkrili fosil ihtiosaurusa sa netaknutim embrionima

Čileanski naučnici uspešno su iskopali jedan od najkompletniji fosila ihtiosaurusa na svetu, s netaknutim embrionima.

ihtiosaurus Izvor: Shutterstock

Čileanski naučnici uspešno su iskopali jedan od najkompletniji fosila ihtiosaurusa na svetu, s netaknutim embrionima, iz lednjaka Tindal u čileanskoj regiji Ptagoniji.

Očuvani fosil ženke drevnog morskog gmaza naučnici su nazvali Fiona. Fosil dug četiri metra pomoći će naučnicima u proučavanju embrionalnog razvića ihtiosaurusa, koji su plivali morima pre 90 do 250 miliona godina, piše index.hr.

JEDINSTVEN NA SVETU

Ovaj fosil "jedini je ihtiosaurus s embronima koji je pronađen na planeti, iz doba od pre 129 do 139 miliona godina", rekla je Džudit Pardo, naučnica koja je otkrila fosil. "Dakle, neverovatno je važan".

Pardo, paleontološkinja u GAIA Antarktičkom istraživačkom centru Univerziteta Magelan, otkrila je fosil pre više od deset godina, ali zbog klimatskih uslova, teškog terena i udaljenosti, njegovo iskopavanje bilo je složeni logistički izazov.

Naučnici su fosil iskopavali 31 dan. Budući da je fosil celovit, paleontolozi su rekli da su morali da izvade pet blokova teških 200 kilograma kako bi kosti ostale netaknute.

Fosil se sada priprema za izložbu u Prirodnjačkom muzeju Rio Seko u južnom Čileu.

LEDNIK TINDAL NAJOBILNIJE NALAZIŠTE IHTIOSAURUSA

Pardo je rekla da su naučnici otkrili još 23 primerka ihtiosaurusa prilikom iskopavanja, čime je ukupan broj pronađenih u ledniku Tindal porastao na gotovo 100 jedinki, a ta regija je postala jedno od najobilnijih i najbolje očuvanih nalazišta ihtiosaurusa na planeti.