DREVNI SUPERPREDATOR: Pre oko 42 miliona godina, strašno stvorenje veličine risa lutalo je šumama sadašnjeg San Dijega

U okolino današnjeg San Dijega otkriveni su fosili jednog od prvih sabljozubih superpredatora.

prva sabljozuba macka Izvor: San Diego Natural History Museum

Bio je to Diegoaelurus vanvalkenburghae, moćni grabljivac koji se hranio skoro isključivo mesom, nedavno identifikovana vrsta zagonetne i sada izumrle porodice Machaeroidine ((Makaeroidinae — "bodežoliki"). Predstavnik ove vrste smatra se prvim sisarom sa sabljastim očnjacima i oštrim sekutićima.

Do sada je opisano samo desetak drugih fosila maheroidina, većina iz Vajominga i nekoliko iz Azije. Paleontolozi su identifikovali novu vrstu zahvaljujući fosilu donje vilice dužine 71 milimetar koja je u sebi imala zube. Fosil je pronađen u okrugu San Dijego.

U gornjoj vilici staroj 42 miliona godina postoji prostor za sabljaste očnjake, ali kako piše u beleškama paleontologa, sami očnjaci nisu pronađeni na mestu iskopavanja.

"Velike očnjake su koristili za ubijanje žrtve i za kidanje mesa", rekla je Ešli Post, vodeći autor studije koja radi u Prirodnjačkom muzeju u San Dijegu.

vilica sabljizube mačke
Ostaci vilice
Izvor: San Diego Natural History Museum

Prema rečima naučnice, predator je mogao da lovi drevne primate na drveću ili tapire na zemlji.

Danas našu planetu naseljavaju mnogi hiperpredatori, ali je takav način života bio neobičan tokom eocena, koja se završila pre oko 34 miliona godina. Naučnici primećuju da nije poznato mnogo predatora tog vremena.

"Dakle, Diegoaelurus vanvalkenburghae pruža rani uvid u to kako je kod životinja samostalno evoluirala sposobnost da sa lakoćom rukuju mesom. Slični očnjaci nalik bodežu pronađeni su pored mnogih drevnih životinja, od drevnih do onih mnogo novijih koji su pripadali mački poput Smilodona, koje su se pojavile na Zemlji milionima godina nakon izumiranja Diegoaelurus vanvalkenburghae", pišu istraživači.