Sprinteri iz doba jure: Jedni od najvećih predatora svog vremena, takođe su bili i veoma brzi!

Potencijalna brzina za koju su ovi dvonožni dinosaurusi postizali još uvek je predmet rasprave.

Stopalo dinosaurusa Izvor: Pablo Navarro Lorbés/Universidad Compultense Madrid

Naučnici sa Univerziteta La Rioja otkrili su otiske stopala dinosaurusa sposobnih da razviju rekordnu brzinu. Živeli su pre 120 miliona godina na teritoriji današnje Španije i pripadali su istoj grupi kao alosaurusi.

Brzina kretanja teropoda još nije precizno utvrđena: na osnovu drugačijeg skupa podataka, stručnjaci je procenjuju na od 5 m/s do 20 m/s.

Međutim sve je ostalo na nivou hipoteza: nijedna od savremenih životinja nema istu anatomiju, a ptice se, iako imaju dosta sličnosti sa ovom drevnom vrstom, zbog sposobnosti letenja i kompaktnje veličine, kreću drugačije.

U novom istraživanja pažljivo su ispitivani tragovi, koje je najverovatnije ostavio Carcharodontosauridae, praistorijska životinja čija je veličina varirala od 6 do 14 metara. Oni su u ranom i srednjem periodu krede bili najveći predatori.

Otisci stopala dinosaurusa Izvor: ablo Navarro-Lorbés / Scientific Reports

Da bi izračunali njihovu brzinu, naučnici su izmerili veličinu otisaka stopala dve jedinke, upoređujući ovu cifru sa visinom njihovih kukova i dužinom koraka. Ispostavilo se da je jedan od dinosaurusa razvio brzinu od 23,4 do 37,1 km / h, dok je drugi trčao još brže: od 31,7 do 44,6 km / h (do 12 m / s). Ako su poslednja merenja tačna, onda ovaj dinosaurus postaje jedan od tri najbrža teropoda na svetu.

Štaviše: jedan od pravaca otisaka stopala pokazuje glatko i konstantno povećanje brzine, a drugi pokazuje oštru promenu smera trčanja. To znači da je životinja bila u stanju da izvodi različite manevre dok trči.