Šta kljova mamuta radi na dnu okeana?

Tokom istraživanja morskog dna, naučnici su naišli na nešto potpuno neočekivano.

mamut_385955560.jpg Izvor: Shutterstock

Na dubini od tri kilometra, u Tihom okeanu, iznenada je otkrivena kljova mamuta. Naučnici pokušavaju da otkriju kako je dospeo tamo.

Nalazište je otkriveno tokom ekspedicije 2019. godine. Tim sa Instituta za istraživanje u ​​zalivu Monterej (MBARI) proučavao je podvodnu planinu koja se nalazi 300 kilometara od obale Kalifornije.

Koristeći specijalnu kameru na dubini od 3070 metara, naučnici su pregledali dno kada su naleteli na nešto što podseća na kljovu slona.

Dve godine kasnije, istraživači su se vratili na isto mesto da bi podigli objekat na površinu.

Stručnjaci su tada shvatili da uzorak dužine oko metar nije slonova koljova, već mamutova. Hladno okruženje dubokog mora u kombinaciji sa visokim pritiskom omogućilo je ovoj kljovi da ostane veoma dobro očuvana. To je istraživačima dalo priliku da je detaljnije prouče.

Kljova je pripadala kolumbijskom mamunutu (Mammuthus columbi), koji je naseljavao Severnu Ameriku od srednjeg pleistocena.

Istraživači sada nastavljaju da proučavaju uzorak. Nadaju se da će kompjuterska tomografija pokazati trodimenzionalnu unutrašnju strukturu kljove i pružiti više informacija o životinji, kao što je njena starost.

746485a3731f4c6f832d7cfab5e3d5cc.width-630.jpg Izvor: Darrin Schultz / MBARI

Tim veruje da je to možda najstarija dobro očuvana kljova mamuta pronađene u ovomdelu Severne Amerike. Datiranje vrši Geohronološka laboratorija Univerziteta Kalifornije u Santa Kruzu.

Istraživači planiraju da sekvenciraju drevni DNK kljove kako bi dobili više podataka o tome kako su mamuti osvojili Severnu Ameriku.

"Kada istražujete morske dubine, uvek ste spremni za neočekivano, ali sam opet zapanjen što smo naišli na drevnu kljovu mamuta. Naš rad na proučavanju ovog uzbudljivog otkrića tek počinje i radujemo se što ćemo u budućnosti imati više informacija", kaže Stiven Hadok, naučnik i član Podvodne ekspedicije.

"Ovaj primerak se razlikuje od svega što smo videli na nekom drugom mestu, jer ga je okean dobro zaštitio", dodao je Danijel Fišer, paleontolog sa Univerziteta u Mičigenu.