Još
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nekoliko studija je potvrdilo da ove bobice utiču na rad mozga i poboljšavaju pamćenje

Ukoliko želite da razmišljate brže i poboljšate koncentraciju i pamćenje, stručnjaci se slažu da ovo bobičasto voće u tome može da vam pomogne.

 Borovnice na grani Izvor: Shutterstock

Bobičasto voće može da bude pravi prirodni stimulans za naš mozak. Ukoliko želite da razmišljate brže i poboljšate koncentraciju i pamćenje, stručnjaci se slažu da - zbog svog sastava - jedna bobica u tome može posebno da vam pomogne.

Prema rečima nutricioniste i pisca Tobija Amidora, bobičasto voće koja poboljšava funkciju mozga su borovnice. "Studije pokazuju da jedenje borovnica pomaže u održavanju zdravlja mozga", kaže stručnjak. Štaviše, prema Amidoru, borovnice "smanjuju rizik od kognitivnih oštećenja povezanih sa starenjem, demencije i Alchajmerove bolesti".

Možda će vas zanimati i:

Stručnjaci ističu da je i sok od ovog voća takođe koristan. Rezultati studije objavljeni u naučnom časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry, potvrdili su da konzumiranje soka od divlje borovnice tokom dvanaest nedelja poboljšava pamćenje kod starijih odraslih osoba. Autori studije kažu da uključivanje borovnica u ishranu "pozitivno utiče na sposobnost razmišljanja i rasuđivanja".

Još jedna studija potvrdila je pozitivna svojstva borovnica na mozak. Istraživanje objavljeno u časopisu Neural Regeneration Research Journal otkrilo je da unos borovnice na dnevnom ubrzava protok krvi kroz ključne delove mozga. To dalje znači da više krvi do mozga donosi više kiseonika što poboljšava pamćenje i koncentraciju.

Ali borovnice nisu korisne samo za mozak. "Borovnice sadrže mnoge hranljive materije, uključujući vlakna, vitamine K i C, mangan i fitonutrijente koji se zovu polifenoli", kaže Tobi Amidor za Eat This, Not That!. Sve to čini borovnice prirodnom namirnicom koja poboljšava rada srca.

Jedna studija je pokazala da šolja svežih borovnica dnevno pozitivno utiče na nivo "dobrog" holesterola u krvi, i smanjuje rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti.

Zbog visokog sadržaja vlakana, borovnice takođe mogu pomoći u regulisanju nivoa šećera u krvi i smanjenju telesne težine.

Kada govorimo o funkcijama mozga, nutricionisti takođe savetuju da obratite pažnju na nar, pomorandže i brusnice.

Možda će vas zanimati i:

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Priroda

Nauka