Naučnici otkrili šta je potrebno da bismo bili hrabri

Dok je Dž. R. R. Tolkin pisao da se hrabrost može naći na neobičnim mestima, naučnici su, zapravo, otkrili gde se hrabrost zaista nalazi.

Istaživači sa Univerziteta u Upsali i brazilskog Državnog Univerziteta su otkrili da grupa ćelija "zakopana" u hipokampusu ljudskog mozga igra ključnu ulogu u suočavanjima sa našim strahovima.

Naučnici objašnjavaju da manipulacijom neurona ćelije oriens-lacunosum moleculare (OLM) može da se utiče na to koliko je osoba zabrinuta, ili koliko je spremna da rizikuje.

Pogledajte i Hrabro slonče protiv 14 lavova (VIDEO)

Otkrivanje uloge ovih neurona osvetljava šta je osnova kognitivnih i emocionalnih procesa hrabrosti i nagoveštava novi put kojim bi naučnici lečili anksioznost, kaže autor studije dr Sanja Mikulović. "OLM ćelije sihronizuju regione mozga koji kontrolišu anksioznost, ili ga bar minimalizuju", kaže Mikulovićeva.

Istraživači smatraju da razvoj antidepresiva osmišljenih da utiču na ove ćelije mogu doprineti efikasnijem lečenju anksioznosti. Isti istraživački tim je takođe utvrdio da su OLM ćelije veoma osetljive na nikotin, što ukazuje na to da ove ćelije mogu da objasne zašto ljudi puše kada su uznemireni.

Pogledajte i Hrabro srce Irene Sendlerove: Heroina koja je tokom Holokausta spasla 2.500 dece (VIDEO)

Bilo da ste hobit koji se približava planini Usuda, ili osoba koja živi u konstantnom strahu, mala manipulacija ćelija vašeg hipokampusa je ono što vam treba kako biste postali hrabriji.

Izvor: inverse.com