Naučnici stvorili hibrid čoveka i kokoške

Nakon ovce i svinje, kokoška je postala treća životinje čije su ćelije kombinovane sa ljudskim.

Izvor: Foto: Profimedia

Naučnici sa Univerzitete "Rokfeler" u Njujorku uspeli su da stvore fetus koji se sastoji od ljudskih i kokošijih ćelija.

Istraživači se nadaju da će presađivanjem ljudskih ćelija u kokošiji fetus uspeti da steknu nova saznanja o transformaciji ćelija u fetus.

Nova otkrića mogla bi da otvore put brojnim tretmanima za različite vrste poremećaja u razvoju.

Naučnici već znaju da od matičnih ćelija embriona mogu da nastanu bilo kakve ćelije, od koštanih i nervnih, do plućnih i ćelija jetre.

Pogledajte i Naučnici stvorili hibrid čoveka i ovce

Oni takođe znaju da posebne grupe ćelija, koja se može naći u embrionima vodozemaca i riba, ima ključnu ulogu u obrazovanju njihovih ranih razvojnih struktura.

Ove grupe, nazvane "organizatori", emituju molekulske signale koji ćelijama govore da treba da rastu i određuju na koji način treba da se razvijaju.

Kada se "organizatori" premeste iz jednog embriona u drugi, podstiču embrion na stvaranje još jednog kičmenog stuba i centralnog nervnog sistema, sa sve mozgom i kičmenom moždinom.

S obzirom na to da su eksperimenti na ljudskim embrionima ograničeni etičkim principima, naučnici nisu mogli da znaju da li organizatori postoje kod ljudi jer se dozvoljeni vremenski period za eksperimentisanje završava negde u vreme početka formiranja organizatorskih ćelija.

Kako su nastale pčele ubice: Priča o naučnom eksperimentu koji je krenuo po zlu

Kako bi uspeli da pronađu odgovor na ovo pitanje, naučnici na čelu sa doktorom Alijem Brivanlouom ugradili su ljudske matične ćelije u pileći embrion.

Čim su se smestile u novog domaćine, ove ćelije su počele da stvaraju teren za drugu kičmu i nervni sistem, što je bio očigledan znak da postoje i ljudski organizatori.

Uprkos pozitivnim rezultatima, mnogi su ovaj eksperiment ocenili "bolesnim" i "bizarnim", piše Dejli mejl.

Istraživanje je objavljeno u magazinu "Nature".