Medicina i Psihologija

Novi Nasin eksperiment: Da li ljudi mogu da se razmnožavaju u svemiru?

Autor Staša Miljković

Budući da luksuzni svemirski hoteli i dugoročne misije na Mars postaju stvarnost, dobro je unapred istražiti pitanja o oplodnji i razmnožavanju, smatra Američka svemirska agencija (NASA).

NASA pokušava da pronikne u problematiku koja ih “muči” otkako su shvatili da će ljudi možda jednog dana živeti van Zemlje - možemo li se razmnožavati u svemiru?

Iz tog razloga, Američka svemirska agencija poslala je smrznute uzorke sperme ljudi na Međunarodnu svemirsku stanicu.

Neverovatan rezultat Nasinog eksperimenta sa blizancima: Boravak u svemiru menja DNK!

Uzorci sperme za eksperiment “Micro-11” dopremljeni su na stanicu kapsulom "Dragon" kompanije "Spejs eks". Astronauti će ih odmrznuti i pomešati s hemijskim supstancama koje će aktivirati spermu, navodi se u Nasinom saopštenju. Nakon toga će posmatrati da li i koliko brzo napreduje razvoj, odnosno da li su spermatozoidi prošli sve korake neophodne za oplodnju jajne ćelije.

Pogledajte i Iz uzoraka sperme koji su 9 meseci proveli u svemiru razvile su se zdrave bebe miševa

Uspešna oplodnja zavisi od nekoliko faktora i podeljena je u dve faze. Ćelija spermatozoida mora da bude aktivirana, a zatim da se lagano menja dok pliva prema jajnoj ćeliji da bi je oplodila. U pripremi za spajanje sa jajnom ćelijom, mora se kretati brže, a njegova ćelijska membrana mora postati fluidnija. U ranijim eksperimentima sa bikovom spermom, aktivacija se odvijala brže u mikrogravitaciji, ali koraci koji dovode do uspešnog spajanja su kasnili ili se nisu ni dogodili.

Otkrijte i Misterija kretanja spermatozoida otkrivena u matematičkoj formuli

“Još uvek ne znamo koliko dugotrajni boravak u svemiru utiče na reproduktivno zdravlje čoveka, a ovo istraživanje je prvi korak u nastojanju da saznamo kakve su mogućnosti razmnožavanja u bestežinskom stanju”, piše NASA na svom sajtu.