Za lep osmeh: Kako vino pomaže boljem zdravlju zuba

Konzumiranje vina može da zaštiti zube ubijanjem bakterije koja uzrokuje karijes i bolesti desni, rezultati su najnovijeg istraživanja.

Iako mnogi zubari upozoravaju da kiselina u alkoholu može da ošteti zube, najnovija studija ukazuje da antioksidant u vinu značajno sprečava "lepljenje" bakterije na desni, koja uzrokuje kamenac, karijes i parodontalne bolesti, piše "Dejli mejl".

Kada te bakterije uđu u krvotok mogu da izazovu lančanu reakciju koja je povezana sa srčanim poremećajem i nastankom karcinoma. Španski istraživači navode da bi to moglo voditi proizvodnji zubnih pasta "inspirisanih vinom" i tečnostima za ispiranje usta koje sadrže te antioksidante.

Bolesti desni pogađaju svaku treću osobu u Velikoj Britaniji sa simptomima kao što su bol i krvarenje desni. Autor studije Viktorija Moreno Aribas, sa španskog Nacionalnog istraživačkog instituta u Madridu, rekla je da ćelije tkiva usta uobičajeno sadrže fizičku barijeru koja sprečava infekcije.

Jedno od najpoznatijih pića potiče još iz kamenog doba: Otkriven najstariji dokaz o proizvodnji vina (VIDEO)

"Bakterijska adhezija predstavlja ključni korak u procesu infekcije", rekla je ona.

Rezultati najnovijeg istraživanja pokazuju da su antioksidanti u crvenom vinu efikasniji od komercijalno dostupnih ekstrakata semenki grožđa i crvenog vina u sprečavanju bakterije da se zalepi za tkivo desni. Nakon rastvaranja u ustima, ti antioksidanti proizvode molekule koji mogu biti dobri za oralno zdravlje.

Ova studija je, takođe, utvrdila da male doze alkohola povoljno utiču na mozak, odnosno poboljšavaju njegovu sposobnost da ukloni štetne proizvode metaboličkih procesa. Naučnici ne navode da li je crveno ili belo vino efikasnije u "čišćenju" mozga, ali se veruje da i druge vrste alkohola kao što je pivo, imaju isti efekat.