Genetska mutacija produžava život Amiša

Retka genetska mutacija otkrivena kod zajednice Amiša u SAD objašnjava njihovu dugovečnost i, prema rečima naučnika, otvara put za tretman degeneracije izazvane starenjem.

"To je prva ljudska genetska mutacija za koju je dokazano da ima mnogobrojne uticaje na biološke promene izazvane starenjem", rekao je profesor Daglas Von, predsednik medicinskog fakulteta Severozapadnog univerziteta u Čikagu.

Istraživanje, čiji rezultati su objavljeni u časopisu "Science Advances", sprovedeno je na 177 Amiša starosti 18 do 85 godina u njihovoj zajednici u Bernu, u saveznoj državi Indijana.

Pogledajte i Jedini srpski Amiš zamenio Ameriku Niškom Banjom

Pokazalo se da 43 osobe imaju mutaciju gena "serpin jedan" koji snažno smanjuje proizvodnju proteina PAI-1, te su boljeg zdravlja i žive najmanje 10 godina duže od ljudi koji nemaju tu mutaciju. Očekivani životni vek u SAD je 78,8 godina.

Međunarodni naučni tim je ustanovio da je "metabolički profil" Amiša zdraviji i da su značajno manje podložni dijabetesu i kardiovaskularnim oboljenjima. Takođe, otkriveno je da su "telomeri" njihovih antitela najmanje 10 odsto duži.

Pogledajte i Kako su Amiši uspeli da izgrade celu štalu za manje od 10 sati (VIDEO)

"Telomeri" su deo DNK koji se nalazi na kraju svakog hromozoma radi zaštite i koji se smanjuju svakom ćelijskom deobom, doprinoseći starenju.

Amiši su zatvorena, veoma strogo disciplinovana hrišćanska zajednica poreklom iz Švajcarske. Grupno su u 18. veku emigrirali u Ameriku gde se računa da ih ima 250.000, mahom u SAD. Žive jednostavno, izoluju se od drugih, odevaju se krajnje skromno, mahom se bave proizvodnjom hrane koristeći drevne metode, te se ona smatra ekološkom i zdravom, i odbijaju savremenu tehniku i uređaje.

Izvor: Beta