Šta se dešava sa čovekom ukoliko ostane predugo u svemiru?

Stanovnici Međunarodne svemirske stanice vredno rade na tome da otkrijemo kako kosmos deluje na ljudsko telo, a do sada su otkrili neke prilično zanimljive uticaje.

Najduže kontinuirano vreme koje je čovek proveo u svemiru do sada je 437 dana. Poduhvat je izveo Valerij Poljakov, pre skoro 20 godina. Bio je to njegov drugi let, a na prvom je proveo 240 dana. Sergej Krikaljov je proveo ukupno 803 dana u svemiru na čak šest letova. Kosmos je veoma grubo okruženje za ljude. Nismo evoluirali da živimo tamo. Sistemi u našem telu evoluirali su da funkcionišu pod pritiskom gravitacije.

Pogledajte i: Kako bi izgledao život na Plutonu?

Naši mišići bez prestanka rade protiv Zemljine gravitacije. Ti mišići imaju manje posla u svemiru, zbog čega atrofiraju. To uključuje i srce, koje se smanjuje, i vratne mišiće, koji drže naše glave, kao i listove. Budući da naše kosti nemaju teret koji se oseća na tlu, one takođe nemaju potrebu da se održavaju. Koštano tkivo se apsorbuje i ne regeneriše. Apsorbovana kost može da stvori kamenje u bubrezima. Mesta na kojima je kost oslabila obično se lako lome.

Otkrijte i: Da li biste zbog nauke ležali ovom položaju 60 dana?

Postoji dokaz da predug boravak u svemiru može rezultovati deregulacijom našeg imunološkog sistema. Iako ne postoji preveliki rizik izlaganja patogenima, kompromitovan imuni sistem može rezultovati autoimunim reakcijama i hipersenzitivnošću. Osim štetnog uticaja mikrogravitacije, postoji nešto veća opasnost od radijacije.