Naučnici izlečili paralizu kod miševa (VIDEO)

U poteri za dugo sanjanim snom izlečenja paralize, tim naučnika je koristio matične ćelije i optogenetiku kako bi zaobišao centralni nervni sistem laboratorijskih miševa čiji su nervi presečeni.

To im je omogućilo da pogode individualne morote nerava laserom, podstičući kretanje u nogama miševa.

Najnovija tehnika omogućava neurolozima da modifikuju specifične neurone tako da budu osetljivi na svetlost. Osvetljavanje neurona tera ih da se upale, govoreći mozgu da pokrene mušić ili zaustavi osećaj bola.

U slučaju paralizovanih miševa, naučnici su modifikovali životinjske marične ćelije tako da proizvode protein osetljiv na svetlost. Matične ćelije su potom programirane da se pretvore u motorne neurone i usađene u bedrene nerve miševa. Sve što su naučnici potom morali da urade jeste da bace svetlo na osteljive motorne neurone i – eureka – miševi više nisu bili paralizovani. Da budemo precizni, neuroni su se pokrenuli i izazvali da se paralizovani mišić noge pokrene.

“Iznenadili smo se koliko je dobro radilo.”, rekla je Linda Grinsmit sa Koledž univerziteta u Londonu, koja je vodila tim.

Predstoji veliki rad pre nego što počnemo sa implantacijom matičnih ćelija i laseta u ljudske noge, ali je ovo ohrabrujući početak.