Prva detaljna mapa neuronske mreže sisara

Ako vam ovo deluje kao neverovatno složen dijagram veza, uopšte niste pogrešili.

Izvor: Foto: NewScientist

Imate priliku da vidite atlas veza u mozgu jednog miša, što je prva detaljna mapa bilo koje neuronske mreže nekog sisara.

Ona nije potpuni konektom – što je naziv za mape svake pojedinačne veze između neurona u mozgu – ali je najdetaljniji presek međuveza u mozgu jednog sisara ikada.

Hongkui Ženg i kolege sa Alen instituta za moždane nauke u Sijetlu su ubacili virus koji sadrži fluorescentne proteine ubacili u mozgove 469 miševa. Zbog toga što je svakoj životinji virus ubačen na nešto drugačijoj lokaciji, kada se uzmu zajedno, fluorescentni proteini daju prikaz oblika mreže. Potom je tim svaki mozak isekao na kocke u 500.000 komadića, od po 100 mikrometara kubnih. U zavisnosti od fluorescencije u kockici, stvorili su 3D mapu toga kako se svaki od 469 različitih signala širi kroz saobraćajnice mozga.

Istraživači ističu da će proći mnogo godina pre nego što bude načinjena slična mapa ljudskog mozga, koja će biti od ključne važnosti za bolje razumevanje stanja poput šizofrenije ili Alchajmera.