Meteorit sa Marsa u sebi sadrži raznolika organska jedinjenja: Šta ovo znači?

Nova studija koja je imala za cilj da izuči sastav meteorita sa Marsa po imenu Tisint, otkrila je da on u sebi sadrži nekoliko organskih jedinjenja.

Tisint meteorit-0340318539.jpg Izvor: Profimedia

PRE 12 godina na područje Maroka srušio se meteorit čije poreklo vodi sa Marsa, on je godinama predstavljao predmet izučavanja uz pomoć kog su naučnici došli do mnogih zanimljivih otkrića. Dok najnovije sugeriše da pored ogromne raznolikosti jedinjenja koja se nalaze u njemu on sadrži i jedno koje do sada nije zabeleženo na Crvenoj planeti.

Meteorit je poznat po imenu Tisint, a najzastupljenije organsko jedinjenje u njegovom sastavu jeste magnezijumovo. Iako ove materije mogu da se nađu u gotovo svim drugim stenama ovog tipa, ono nikada do sada nije otkriveno na Marsu. Stoga istraživači veruju da je nastala u nebiološkim uslovima prilikom nekog kataklizmičnog događaja od pre nekoliko miliona godina, nakon čega je uhvaćen u naše gravitaciono polje, što dalje implicira da im može otkriti kakvog je sastava duboka unutrašnjost ove planete.

Novim analizama je takođe utvrđeno da meteorit ima najmanje pet različitih tipova organskih jedinjenja, tj. molekula koji sadrže atome ugljenika vezane za atome drugih elemenata. Ona se mogu naći u svim oblicima života na našoj planeti, a njihovo prisustvo na drugim planetama može predstavljati dokaz o životu na njima.

U pitanju su alifatične razgranate karboksilne kiseline, aldehidi, olefini i poliaromati. Stav naučnika je da nijedno od ovih organskih jedinjenja nije dokaz vanzemaljskog života, ali da ona mogu pomoći u otkrivanju novih stvari vezanih za našeg kosmičkog suseda.

"Razumevanje procesa i redosleda događaja koji su oblikovali ovu bogatu organsku blagodat će otkriti nove detalje o nastanjivanju Marsa i potencijalno o reakcijama koje bi mogle da dovedu do formiranja života", rekao je koautor studije i astrobiolog Endru Stil sa Karnegi instituta za nauku u Vašingtonu i naučnik u Nasi.