Svemirski teleskop Džejm Veb otkrio planetu izvan Sunčevog sistema - slične je površine kao i Zemlja

Naučnici iz Nase su objavili da je svemirski teleskop Džejms Veb po prvi put iskorišćen za otkrivanje egzoplanete.

NASA.jpg Izvor: NASA

PLANETA je nazvana LHS 475 b, a ono što je interesantno kako tvrdi istraživački tim astronoma iz laboratorije za primenjenu fiziku Univerziteta Džon Hopkins je da je ovaj stenoviti svet skoro iste veličine kao i Zemlja. Takođe, poznato je i da kruži oko zvezde crvenog patuljka i da punu orbitu napravi za dva dana.

Ovakva vrsta otkrića je prema njihvom mišljenju izuzetno važna jer predstavlja dokaz da se teleskop može iskoristiti i za traženje potencijalno nastanjivih planeta u kosmosu i ispitivanje hemijskog sastava njihove atmosfere.

Ispitivanja atmosfere

Džejms Veb teleskop jeste uspeo da potvrdi da je LHS 475 b planeta zemaljskog tipa, ali istraživači još ne znaju da li ona ima atmosferu. Iako su astronomi tokom istraživanja iskoristili bliski infracrveni spektrograf da vide koji elementi su prisutni oko nje, oni tom prilikom nisu otkrili mnogo toga. Zbog čega se nadaju da će im slična istraživanja u budućnosti omogućiti da prikupe više podataka koji bi im pomogli da identifikuju specifične molekule u atmosferi - ili da utvrde da li ih novootkrivena egzoplaneta uopšte ima.

"Postoje neke atmosfere zemaljskog tipa koje kada je LHS 475 b možemo isključiti", rekao je Džejkob Lasting, postdoktorski saradnik u Laboratoriji za primenjenu fiziku i jedan od saradnika na istraživanju. "Ona nema gustu atmosferu u kojoj dominira metan, sličnu onoj na Saturnovom mesecu Titanu."

On dodaje da postoji mogućnost postojanja atmosfere od čistog ugljen-dioksida, ali da je to jako teško potvrditi čak i sa sofisticiranim instumentima.