5 izuzetno važnih astronomskih otkrića u 2022. godini

Autor Aleksandra Cvetić

Pročitajte koja su to otkirća u astronomiji obeležila godinu za nama.

Astronomija_311193704.jpg Izvor: Shutterstock

JEDNA od popularnih teorija među istraživačima svemira je ona pod imenom "Veliki filter", koju je još 1996. godine prvi put definisao ekonomista Robin Hanson. Ona se pre svega zasniva na pretpostavci da su mnoge civilizacije postojale tokom istorije Univerzuma, ali da su se istrebljene ili su se istrebile pre nego što su uspele da uspostave bilo kakav kontakt sa drugima.

Iz ovog viđenja proizilaze tri moguća scenarija prema kojima smo ili već prošli kroz ovu fazu i uspešno je ostavili za nama, ili smo možda prvi ikada koji kroz nju prolaze ili se nalazimo ispred filtera. Stoga se dolazi do zaključka, da je svako novo otkriće o kosmosu u stvari jedan novi način da se suočimo sa Velikim filterom. Naučnici iz celog sveta svakodnevno rade na razmevanju fenomena koji nas okružuju i zato su ova otkrića iz astronomije tokom 2022. godine zaslužila da se nađu na listi najistaknutijih:

1. Snimak zvuka "Đavolje prašine"

Prašina je prisutna na celoj površini Marsa, međutim na njeno kretanje utiču klima i vreme. Upravo zato proučavanje super oluja poput tzv. Đavolje prašine predstavljaju idealan izvor informacija kada je proučavanje vremenskih uslova na planeti koju ljudi žele u budućnosti da kolonizuju.

Više o ovome možete da saznate ovde:

2. Zemlji najbliža crna rupa

Binarni sistem po imenu Gaia BH1 smešten u sazvežđu Zmijonoša na udaljenosti od 1.566 svetlosnih godina, prema istraživanjima naučnika sadrži normalnu zvezdu i najmanje jednu uspavanu crnu rupu.

Više o ovoj temi možete da saznate ovde:

3. Otkrivene tri nove "ubice planeta"

Najveći od tri asteroida ima prečnik od 1,5 km, a ono što najviše brine naučnike jeste činejnica da ima promenljivu putanju koja bi u jednom momentu mogla da se nađe na putanji koja bi ugrožavala našu planetu.

4. "Srce" Mlečnog puta

Najsjajnije zvezde unutar sazvežđa Strelca predstavljaju centar oko koga je nastao naš Mlečni put, za koji se naučnici nadaju da će njegovim proučavanjem otkriti više detalja o samom nastajanju naše galaksije i procesima koji su se odvijali na samom početku unutar nje.

5. Venerine tajne

Nasini naučnici su uspeli da zavire ispod vela guste Venerine atmosfere i otkriju deo njene topografije, što že im kako tvrde pomoći u proučavanjima sastava i grologije ove misteriozne planete.

Ivan

Imate jako puno dobrih članaka. Prava šteta što niko ništa ne komentariše i polemiše.