Ne propustite poslednji pun Mesec u 2022. godini: Pored njega golim okom će biti vidljive još tri planete

Poslednji pun Mesec u 2022. godini očekuje nas 8. decembra u 5 časova ujutru.

Hladni pun Mesec_509741506.jpg Izvor: Shutterstock

DECEMBARSKI PUN Mesec nosi još i nadimak Hladni, a zvanično će biti vidljiv u četvrtak rano ujutru iako će se na nebu iznad nas pojaviti svetao i pun već danas.  Posmatrači iz Severne Amrike i Evrope će moći da ga vide kako u jednom trenutku zaklanja Crvenu planetu, fenomen koji je među ljubiteljima astronomije poznat i kao okultacija. A ali i zajedno sa Saturnom i Jupiterom, koji će takođe biti vidljivi golim okom.

Interesantan podatak je da će se pojaviti pred zimski solsticiji 21. decembra - jedan od najhladnijih i najtamnijih delova godine. Zbog čega i duguje svoj nadimak Hladni, koji je kako Farmerov almanah navodi dobio po uzoru na ime koje su mu nadenuli još Mohavk Indijanci. Međutim, ovo svakako nije i jedini popularni nazivi za decembarski pun Mesec, jer se često još naziva i Dugi noćni Mesec, Snežni i Mesec mraza.

Pun Mesec se dešava kada seSunce, Zemlja i naš prirodni satelit poravnaju u liniji od 180 stepeni. Pošto njegova orbita varira u odnosu na Zemljinu za oko 5 stepeni, on se nalazi ili malo iznad ili ispod senke naše planete što dozvoljava sunčevim zracima da osvetle stranu okrenutu ka nama.