Orion se vraća na Zemlju: Kada je planirano spuštanje u Tihi okean i šta sledi posle?

Istraživači iz NASE javljaju da je kapsula Orion bespilotne misije Artemis 1, napustila orbitu Meseca i da je na putu da se vrati na Zemlju.

Orion-0741342053.jpg Izvor: Profimedia

NAKON ŠTO JE LETELICA bez posade pre nedelju dana preletela 130 km iznad Mesečeve površine, ušla u njegovu širu orbitu i obišla ga sa "tamne strane" - one koja se ne vidi sa Zemlje, vraća se kući. Kapsula nije sa sobom nosila ljudsku posadu već tri lutke sa senzorima za merenje vibracija, kosmičkog zračenja i drugih uslova u svemiru.

U jednom trenutku posada na Zemlji je izgubila signal između njih i kapsule, međutim ubrzo nakon što se pojavila sa vidljive strane Meseca - naučnicima je postalo jasno da je sve u redu sa njom. Što je uskoro i potvrđeno snimkom Zemlje u vidu "sićušne bledoplave tačke" koji je poslala.

Proračuni su da je Orion zbog njegove lunarne kružne orbite leteo 64.000 km oko Meseca, zbog čega mu je trebalo nedelju dana da pređe polovinu orbite i izađe iz nje kako bi se vratio na Zemlju. Njegovo spuštanje je planirano za 11. decembar u Tihom okeanu, kako prenosi Hina.

Udaljen 432.000 km od Zemlje

Orion je tokom leta bio na udaljenosti od oko 432.000 km od Zemlje, što predstavlja rekord kada je u pitanju letelica dizajnirana za let astronauta. Ovo je tek prvi deo misije Artemis, koja ima za cilj da ponovi let, ali ovaj put sa ljudskom posadom i to nakon 50 godina. Drugim rečima, kada se kapsula vrati na Zemlju - sledi Artemis 2.

Sletanje posade na Mesec smatra se vrhuncem ove misije i planirana je za 2025. godinu, a mnogi smatraju da će ovo biti uvod u buduće osvajanje i kolonizovanje svemira. Misija je planirana da odvede četvoro astronauta u Mesečevu orbitu u svemirskoj letelici Orion, nakon čega će dvoje od njih preći u letelicu SpaceX kako bi konačo pristupili našem prirodnom satelitu.