Kineski naučnici otkrili nov mineral na Mesecu - a u njemu GORIVO BUDUĆNOSTI

Autor Aleksandra Cvetić

Nakon Sjedinjenih Država i bivšeg Sovijetskog Saveza, Kina je treća zemlja na svetu koja je otkrila nov mineral na Mesecu, a interesantna činjenica je da on sadrži izotop koji mnogi smataju gorivom budućnosti.

Mesečeva površina_1428228956.jpg Izvor: Shutterstock

PRILIKOM PROUČAVANJA ČESTICA prikupljenih na Mesecu, istraživači sa Pekinškog istraživačkog instituta za geologiju su pronašli lunarni bazalt uz pomoć rendgenskih zraka. Državni mediji javljaju kako su naučnici rešili da ga nazovu Čangezit-Y u čast kineske boginje meseca i dodaju da je komisija za nove minerale, nomenklaturu i klasifikaciju potvrdila da je reč o novom mineralu.

Prilikom misije "Čanga-5" koja je sletela na Mesec u oktobru 2020. godine, po prvi put nakon pola veka su skupljeni uzorci lunarne prašine. A naučnici objašnjavaju da je tom prilikom skupljeno oko 1,73 kg uzorka sa tla, nakon čega su izvršena ispitivanja na Zemlji, koja su dovela do niza otkrića - među kojima su i izuzetno sitni kristali minerala.

Potencijalni izvor goriva budućnosti?

Analize su kako kineski stručnjaci tvrde sugerisale da mineral sadrži helijum-3, izotop koji se smatra idealnim gorivom fuzionih reaktora. Stoga ne čudi da je ovo otkriće privuklo pažnju šire naučne zajednice, pre svega geologa koji veruju da ovaj izotop može da promeni našu budućnost. Oni objašnjavaju da se za njegovo prisustvo na površini Meseca znalo još od programa Apolo, nakon čega je utvrđeno da prilikom fuzije ne stvara radioaktiven neutrone za razliku od tricijuma i deuterijuma.

Stoga bi ovo otkriće u budućnosti moglo daMesec pretvori u novi Persijski zaliv, na kom se države sa svemirskim programima bore za prevlast oko resursa. Predviđanja su da bi masovna fuziona energija promenila iz korena svet kakav danas poznajemo, ali da naučnici i dalje pokušavaju da prevaziđu problem oko postizanja kontrolisane fuzije helijumom-3.

darko

ma idi begaj. svi su skoknuli do meseca kao mi doripnja. dosta vise sa lazima, pa i deca im ne veruju.