Događaj koji je poslednji put uočen 2004. godine: Jun nam donosi redak nebeski fenomen

Ljubiteljima nebeskih tela jun donosi događaje na nebeskom svodu koje nikako ne smeju da propuste.

Astronomi poravnanje Izvor: Profimedia

Astronomi najavljuju da će posmatračima nebeskih tela jun prirediti spektakularan primer poravnanja planeta. Niz od čak pet planeta je posebno redak i zadnji put je bio uočljiv pre skoro dvadeset godina.

Prema najavama istraživača već na samom početku meseca juna, na nebu iznad nas će se pojaviti pet planeta u savršenom nizu koji započinje sa Merkurom a nastavlja se sa Venerom, Marsom i Jupiterom, sve do Saturna.

Redosled pojavljivanja će zavistiti od njihove udaljenosti od Sunca, a najveća vidljivost se očekuje u ranu zoru kada stanovnici severne hemisfere svoj pogled treba da usmere ka istoku i jugu, dok će na južnoj hemisferi pojava biti vidljiva u istočnim i severnim delovima.

Astronomi navode da će u rano jutro 3. i 4. juna svi koji to žele, najbolje uočiti ovaj redak fenomen jer će razmak između Merkura i Saturna  tada biti najmanji i iznosiće samo 91 stepen, prenosi RTS.

Međutim, tokom 24. juna će se unutar konjunkcije povećati rastojanje na 107 stepeni, kada će se između Venere i Marsa pojaviti i opadajući Mesec.

Merkur će u tom trenutku još uvek biti jasno uočljiv, a raspored planeta će biti vidljiv u trajanju od jednog sata. Treba spomenuti da će vidljivost zavisiti od dana i mesta sa kog se posmatraju planete, ali kako istraživači tvrde bez obzira na tačku sa koje posmatramo u jednom trenutku tokom juna svima će biti uočljive.

Naučnici dodaju da je poslednji primer konjunkcije koja uključuje pet spomenutih planeta viđen tokom decembra 2004. godine. Stoga napominju kako je ovo redak fenomen koji se ne propušta.

Posmatranje Urana i Neptuna će tokom određenih dana takođe biti moguće ali uz pomoć dvogleda ili teleskopa. Iako je poravnanje samo varka perspektive, ovo je bez sumnje prizor koji treba potražiti na nebu 3. i 4., kao i 24. juna.

Alen K.