Nasin novi svemirski teleskop se "zagledao" u univerzum i poslao nam oštru sliku daleke zvezde (FOTO)

To je bio test koji je ispao mnogo bolje nego što se očekivalo.

Ogledala svemirskog teleskopa Džejms Veb u svemiru Izvor: Shutterstock

Slika koje je stigla sa svemirskog teleskopa "Džejms Veb" zapravo je bila probni snimak - za koji su naučnici rekli da je "ispala mnogo bolje nego što su očekivali. Cilj snimanja je bio da se testira kako 18 šestougaonih ogledala Džejmsa Veba rade zajedno kako bi dobili jednu koordinisanu sliku - pre nego što započnu zvanična istraživanja..

Prošlog meseca, Nasa je snimila mnogo bližu zvezdu sa 18 odvojenih slika iz njenih segmenata ogledala.

Tadašnja Nasina probna slika bila je usmerena na zvezdu koju ljudsko oko ne može da vidi - udaljenu 2.000 svetlosnih godina.

Oblik Vebovih ogledala i njegovih filtera učinili su da svetlucava zvezda izgleda crvenije i šiljasto, ali pozadina je zaista "ukrala" pažnju, prenosi RTS.

Crvena zvezda u svemiru Izvor: NASA

"Ne možete a da ne vidite te hiljade galaksija iza toga, zaista su prelepe", rekla je Džejn Rigbi, naučnica Vebovog operativnog projekta.

Te galaksije su stare nekoliko milijardi godina. Na kraju, naučnici se nadaju da će Veb videti toliko daleko unazad u vremenu da će to biti samo "par stotina miliona godina nakon velikog praska", rekla je Rigbi.

Posle probnih, prve slike namenjene naučnim istraživanjima, neće se pojaviti pre kraja juna ili početka jula.

Svemiski teleskop Džejms Veb vredan 10 milijardi dolara - naslednik je skoro 32 godine starog Habl svemirskog teleskopa - poleteo je iz Južne Amerike u decembru i stigao do predviđene lokacije u januaru.