Visoko iznad Crvene planete: Kineski orbiter Tjanven-1 snimio je seriju neverovatnih fotografija našeg suseda

Snimci su napravljeni malom kamerom koja je postavljena na Tjanven-1.

Zlatno telo konekog orbitera i solarnog panela u svemiru iznad Marsa Izvor: Andrew Jones/Twitter

Objavljeni za Novu godinu, snimci prikazuju usamljeni Tjanven-1 iznad Crvene planete, kao i zaleđenu severnu ledenu kapu Marsa.

Orbiter je sada u dubokom svemiru, otprilike 350 miliona kilometara udaljen od Zemlje, navodi se u saopštenju, a prenosi Science Alert.

Objavljena slika takođe uključuje krupan plan zlatnog tela Tjanven-1, njegove naučne antene i solarne panele, koji pokreće uređaj tokom njegove misije.

Veliki deo naučne zajednice bio je uzbuđen kada su se fotografije pojavile na Tviteru, a slike su bez presedana bile potpuno iznenađenje.

Ova kamera je jedinstvena, i nudi neke sjajne mogućnosti za fotografisanje i Marsa i orbitera.

Ako se pitate kako tačno svemirska letelica u orbiti izbacuje kameru da bi snimila selfi, evo kako to izgleda.

Kineska svemirska agencija je takođe objavila mozaičku sliku koju je napravio rover Džurong na površini Marsa, koja prikazuje poznatiji pejzaž koji izgleda pusto.

Tjanven-1 kruži oko Marsa od februara 2021. godine, a rover Džurong uspešno je sleteo na Mars prošlog maja – što ga čini prvim kineskim roverom koji je to uradio, a šestim u svetu.

"Od subote ujutro, 1,85 metara visok i 240 kilograma težak, Džurong radio je na površini Marsa 224 dana – daleko nadživevši svoj pretpostavljani životni vek od tri meseca. Rover je prešao više od 1.400 metara", navodi kineska Nacionalna svemirska uprava u saopštenju.