LUSI LETI U SVEMIR: Prva misija do Jupiterovih Trojanaca otkriće nam tajne o rođenju Sunčevog sistema (LIVE)

NASINA-MISIJA-LUSI-0638124871 Izvor: JOE MARINO / UPI / Profimedia

Vremenske kapsule za koje se smatra da su tu od rođenja našeg Sunčevog sistema pre više od 4 milijarde godina, Jupiterovi Trojanci - kako se nazivaju ovi asteroidi - ostaci su primordijalnog materijala koji je formirao planete.

Trojanci kruže oko Sunca u dve grupe - grupisani oko dve Lagranževe tačke stabilnosti koje su podjednako udaljene od Sunca i Jupitera. Trojanci se nalaze u gravitacionom balansu Sunca i njegove najveće planete. Ova primitivna tela imaju vitalne znake za dešifrovanje istorije Sunčevog sistema.

Lusi (Lucy) će biti prva svemirska misija koja će proučavati Trojance. Misija je dobila ime po fosilizovanom ljudskom pretku (koje nosi ime Lusi) čiji je kostur pružio jedinstven uvid u evoluciju čovečanstva.

Slično, misija Luci će doneti novo znanje o poreklu planeta i formiranju Sunčevog sistema.

Planirano je da se Lusi lansira 16. oktobra 2021. godine i, uz pojačanje Zemljine teže, tamo će ostati 12 godina tokom kojih će otići do osam različitih asteroida glavnog asteroidnog pojasa i sedam Trojanaca. Luci će tokom svog složenog puta obići oba jata Trojanaca i pružiti prvi pogled izbliza na sve tri glavne vrste tela u rojevima (tzv. C-, P- i D-tipove).

Putanja misije Lusi
Izvor: NASA

Nijedna druga svemirska misija u istoriji nije lansirana na toliko različitih destinacija u nezavisnim orbitama oko našeg Sunca. Lusi će nam po prvi put pokazati raznolikost iskonskih tela koja su izgradila planete.