Istraživanje Svemira

Najlepše fotografije iz svemira koje je snimio svemirski teleskop Habl

Prošlo je 30 godina od kako je svemirski teleskop Habl lansiran u Zemljinu orbitu. Pogledajte neke od najlepših fotografija iz svemira koje je snimio tokom godina...

Nazavan po astronomu Edvinu Hablu, 24. aprila 1990. godine, u Zemljinu orbitu lansiran je jedan od najvećih i najsvestranijih svemirskih teleskopa.

Od tada, svemirski teleskop Habl (Hubble Space Telescope, HST) snima svemirska tela praveći njihove kvalitetne fotografije i prikuplja mnoštvo naučnih informacija.

Hablove ciljeve bira Naučni institut za svemirski teleskop, dok  Godardov centar za svemirske letove kontroliše svemirsku letelicu.

Hablova orbita izvan distorzije Zemljine atmosfere omogućava mu snimanje slika ekstremno visoke rezolucije sa znatno nižim pozadinskim svetlom u odnosu na zemaljske teleskope. Ovim teleskopom su snimlene neke od najdetaljnijih slika vidljivom svetlošću, omogućavajući dubok pogled u svemir. Mnoge Hablove opservacije su dovele do proboja u astrofizici, poput određivanja brzine širenja svemira.

Habl je na mnoge načine izmenio ljudsko razmišljenje o svemiru – doneo je revoluciju u modernu astronomiju, a ovo su neke od najboljih fotografija koje je snimio tokom 30 godina u svemiru.