Prve fotografije sa tamne strane Meseca (FOTO)

Kina je objavila fotografije sa tamne strane Meseca koje su slikali lunarni rover i sonda koja ga je tu dovela, što je kineska svemirska agencija nazvala još jednim trijumfom misije na do sada neistraženom delu Zemljinog satelita.

Izvor: Foto: EPA/China National Space Administr

Državna televizija je prikazala rover "Jutu 2", što znači "Zec od žada", i sondu "Čang'e 4" na strani Meseca koja je uvek okrenuta od Zemlje.

Fotografije su preko komunikacionog satelita poslate kontrolnom centru u Pekingu ali se ne zna kada su slikane.

Description: In this photo provided Jan. 4, 2019, by China National Space Administration via Xinhua News Agency, Yutu-2, China's lunar rover, leaves wheel marks after leaving the lander that touched down on the surface of the far side of the moon. (China National Space Administration/Xinhua News Agency via AP) /// DQo= Software:Adobe Photoshop CS5.1 Macintosh Created: 2019:01:05 12:24:38
Izvor: Profimedia/Shutterstock Foto: AP

"Sonda, rover i komunikacioni satelit su u stabilnom stanju. Postigli su unapred zadate inženjerske ciljeve i sada ulaze u fazu naučnih istraživanja. Objavljujem da je misija 'Čang'e 4', kao deo lunarnog istraživačkog programa 'Čang'e', bila uspešna", rekao je direktor kineske svemirske agencije Žang Keđian.

Pogledajte i Kina će uzgajati povrće na tamnoj strani Meseca

Na poslatim slikama se vidi kamenita površina sa oštim ivicama kratera u pozadini, što će biti izazov za određivanje budućih trasa za rover, prenela je agencija Sinhua.

Među slikama je i puna panorama od 360 stepeni sklopljena od 80 fotografija koje je sonda uslikala nakon što je izbacila rover na površinu Meseca.

"Iz panorame možemo videti da je sonda okružena s mnogo manjih kratera, što je zaista uzbudljivo", rekao je Li Čunlaj, zamenik direktora kineskih opservatorija.

Pogledajte i NASA objavila snimak Mesečevog prolaska ispred Zemlje (VIDEO)

Takođe, objavljen je i 12-tominutni snimak prizemljenja "Čang'e 4", načinjen od više od 4.700 fotografija kamere ugrađene u sondu.

Izvor: Profimedia/Shutterstock Foto: AP/China National Space Administr

Vidi se kako sonda prilagođava visinu leta, brzinu i nagib dok manevriše izbegavajući prepreke na tlu.

Naučnici se nadaju da će posmatranje kosmosa na niskim frekvencijama tamne strane Meseca, gde su radio-signali sa Zemlje blokirani, pomoći da se sazna više o ranim danima Sunčevog sistema i nastanku prvih zvezda u univerzumu.

Tamna strana Meseca je mnogo puta posmatrana iz Mesečeve orbite, ali nikada nije istraživana na površini.