Kako je moguće prognozirati svemirske fenomene

Vremenske prilike u svemiru mogle bi da budu sledeći izazov za vremensku prognozu. Naučnici žele da shvate kako svemirske sile utiču na događaje poput geomagnetnih oluja koje mogu da ometaju električnu mrežu i GPS sisteme na Zemlji.

Nasa je u martu 2015. godine lansirala svoju Magnetosfernu višeskalnu misiju (MMS) čiji je zadatak da prouči magnetnu rekonekciju, koja je ključni pokretač onoga što naučnici nazivaju vremenskim prilikama u svemiru, a što "počinje sa vetrom, koji čine čestice koje kuljaju sa Sunca”, kaže Bil Paterson, naucnik pri MMS programu. Četiri identične svemirske letelice orbitiraju oko Zemlje, mereći tragove ovog fizičkog procesa.

Umesto kiše i tornada, zamislite mlazeve plazme napajane magnetnom rekonekcijom. Fenomen svemirskih vremenskih prilika stvara se kada se magnetna polja spajaju i razdvajaju, oslobađajuci eksplozivnu energiju. Ovaj vid smetnje može da ometa kompjutere svemirskih letelica i da auroru borealis učini blistavijom. Paterson, međutim, kaže da ga je „teško predvideti jer je magnetna rekonekcija samo deo mnogo veće slagalice”.