Istraživanje Svemira

Od Velikog praska do nastanka čoveka: Pogledajte neverovatan snimak formiranja univerzuma (VIDEO)

Autor Staša Miljković

U ogromnoj kosmičkoj skali, čovečanstvo i naš mali dom u svemiru gotovo da su beznačajni, što dokazuje i neverovatan time-lapse video Džona Bosvela u kome svaka sekunda predstavlja 22 miliona godina. Čovek se pojavljuje tek u poslednjoj sekundi.

"Može biti pomalo teško dokučiti koliko je 13,8 milijardi godina zapravo dug period. Što duže gledate video, to više shvatate koliko je star univerzum i koliko su zapravo ljudi sićušni u toj ogromnoj šemi. Nadam se da će ovaj eksperiment učiniti da razmislite o godinama koje su prolazile pre nego što smo se mi pojavili", kaže Džon koji je za svoj video koristio snimke NASA, Voyage of Time, Cosmic Voyage, Wonders of the Universe i drugih izvora.

Pogledajte:

Na kosmičkoj vremenskoj skali, istorija ljudskog postojanja je kratka kao treptaj oka. Kompresujući svih 13,8 milijardi godina u 10 minuta, ovaj video prikazuje koliko je ljudska rasa mlada, ali koliko je, sa druge strane, ogroman i star naš univerzum.