Šetnja kroz svemir: Astronauti popravljaju robotsku ruku na Međunarodnoj svemirskoj stanici (VIDEO)

Dvojica američkih naučnika danas su izašli u svemirsku šetnju da poprave robotsku ruku Medjunarodne svemirske stanice, saopštila je američka svemirska agencija Nasa.

Izvor: Foto: Youtube printcreen

Astronauti Rendi Bresnik i Mark Vande Haj počeli su svoj izlazak u 14.05 po centralnoevropskom vremenu kada su aktivirali baterije svog svemirskog kombinezona i zatim izašli u svemirski prostor. Predvidjeno je da će njihov izlazak u svemir trajati šest i po sati. To je prva od tri svemirske šetnje planirane tokom naredne dve nedelje.

Oni treba da zamene robotsku "šaku" velike robotske ruke proizvedene u Kanadi. Mehanizam za prihvat šake je loše funkcionisao u avgustu.

Ruka je duga 18 metara i ima presudnu ulogu u radovima na svemirskoj stanici i takodje služi da "uhvati" letelica koje redovno dolaze da snabdevaju stanicu.

Pogledajte i Kako astronauti plaču u svemiru? (VIDEO)

Ruka koja je dobro služila više od 16 godina pokazuje znake umora i Nasa želi da ona bude u savršenom radnom stanju da bi mogla da prihvati američku svemirsku letelicu za snabdevanje idućeg meseca.

Ovo je 203. svemirska šetnja u istoriji Medjunarodne svemirske stanice.

Izvor:Beta