Najveće zablude o svemiru

Mnoge činjenice o svemiru kose se sa pretpostavkama i intuitivnim zaključcima. Ovo su najčešće zablude o svemiru i prave istine o njima.

1. Sunce gori?

Udaljeno oko osam svetlosnih minuta od planete Zemlje, Sunce predstavlja nama najbližu zvezdu u Mlečnom putu. Zahvaljujući toploti i svetlosti koja nam dolazi sa njega, život na Zemlji je moguć. Iako je to jedan od objekata koji se najduže izučavaju, postoji nešto što izaziva pogrešne zaključke o njegovom sastavu.

Kao i svaka zvezda, Sunce predstavlja usijanu loptu gasa, na čijoj površini temperatura dostiže oko 5000 stepeni. Upravo zbog svoje „užarenosti“ mnogo ljudi misli da ono gori. Međutim, ako biste se zapalili, imali biste na sebi više vatre nego što postoji na čitavom Suncu!

Zapravo, sva toplota i svetlost koji dopiru sa njega, proističu iz nuklearne fuzije (spajanje lakših jezgara od kojih nastaju teža). Ona se dešava tako što visoka temperatura u unutrašnjosti zvezde, obezbeđena gravitacionom silom, uzrokuje da se čestice kreću ogromnom brzinom, te se, usled velike gustine verovatnoća sudaranja čestica povećava, a time i proces nuklearne fuzije. Dokle god se na njemu budu odigravale ovakve reakcije, ono će živeti i emitovati svetlost i toplotu. Iz ovoga možete videti da uobičajene vatre nema na Suncu, već samo ogromne količine gasa.