Istraživanje Svemira

Prvo geološko istraživanje na Crvenoj planeti

Autor Milan Simonović

Kjuriositi, rover NASA, izbušio je prve rupe na Marsu početkom septembra na Mont Šarpu. Crvenkasti prah iz prve rupe koju je Kjuriositi izbušeio na Marsovoj planini potvrdila je prvobitni sastav minerala koji je pretpostavljen iz ...

Izvor: Foto: NASA/JPL-Caltech

Džon Grocinger, naučnik na projektu Kjuriositi rekao je: "To nas povezuje sa mineralnom identifikacijom iz orbite, koja sada može da nam pomogne u određivanju naših istraživanja kako se budemo peli uz padinu, kao i u testiranju teorija koje su nastale putem orbitalnog mapiranja."

Rover je prikupio prah bušeći stenu na površini u osnovi Mont Šarpa krajem septembra. Robotska ruka prenela je deo uzorka do instrumenta za hemiju i mineralogiju (CheMin) u roveru. Ovaj uzorak sadržao je mnogo više hematita od bilo koje druge stene ili uzorka tla koje je CheMin ranije analizirao tokom trajanja dvogodišnje misije. Hematit je mineral oksid gvožđa koji daje naznake o drevnim uslovima u okruženju kada se formirao.

Ovo je prvo istražno bušenje Kjuriositija od kada je stigao do podnožja Mont Šarpa u septembru 2014. godine.