Kako zvuči svemir?

Možda ste mislili da je svemir tiho mesto, ali tamo postoje stvarni zvukovi, iako ne baš onakvi na kakve smo navikli.

Premda se ne radi o zvučnim talasima, mnogi od elektromagnetnih talasa i frekvencija oscilacije čestica mogu se prevesti u zvuk. Ovo objašenjenje možda zvuči komplikovano, ali mnogi uređaji koje koristimo na dnevnoj bazi rade potpuno istu stvar.

Radio, na primer, konvertuje radio talase u zvučne. Sve što je NASA trebalo da uradi je da prikupi podatke sa sondi i pretvoriti ih u zvuk.

Dok slušamo NASA-ine snimke, mi zapravo ne čujemo neposredno kakav je zvuk planeta dok ste u njihovoj orbiti. Nažalost, planete ne pevaju lepe pesme dok ih obleću svemirske letelice.

Ali, svaka planeta ima svoju jedinstvenu “pesmu”. Budući da svaka planeta ima različitu frekvenciju (zbog različite količine nabijenih čestica koje lete okolo, ali i zbog različite jačine magnetnog polja u našem solarnom sistemu) zvuk svake planete je drugačiji.