Istraživanje Svemira

Mikroroletne koje će napajati teleskope budućnosti

Autor Milan Simonović

Gledate u poslednji pronalazak tehnologije za slikanje svemira. Predivne slike našeg univerzuma, koje svi volimo, načinjene su zahvaljujući NASA-inim teleskopima poput Džejms Veb svemirskog teleskopa, a u budućnosti, takve naprave ...

Izvor: Foto: NASA/Bill Hrybyk

Nešto nalik pikselima, ove sićušne roletne omogućavaju svetlu da prođe - ili ne - do senzora ispod i unutar teleskopa. U prošlosti, oni su otvarani i zatvarani magnetima koji su krstarili nizom kako bi jedne roletne zatvorili, a druge otvorili. Međutim, tokom protekle četiri godine, nove, električne mikroroletne razvila je NASA.

"Tim je koristio taloženje atomskog sloja, vrhunsku tehnologiju fabrikacije, kako bi potpuno izolovao prostor između elektroda i eliminisao potencijalno električno preslušavanje koje bi moglo da ometa rad niza. Oni su takođe primenili veoma tanak sloj anti-statičko-frikcionog premaza kako bi sprečili lepljenje roletni prilikom otvaranja.", objašnjavaju iz NASA-e.

Uklanjanjem magneta, tim je uklonio jedan od glavnih pokretnih delova teleskopa - unapređujući pouzdanost i brzinu rada.