Ćelije raka tiroidne žlezde postaju manje agresivne u svemiru

Za one koji misle da istraživanje svemira ne nudi nikakvu opipljivu korist za nas na Zemlji, novo istraživanje koje uključuje rak tiroidne žlezde možda dokaže suprotno.

Naučnici iz Nemačke i Danske su pokazali da neki tumori koji su agresivni na Zemlji pokazuju daleko manju agresivnost i mikrogravitaciji. Razumevanjem genetskih i ćelijskih procesa koji se odvijaju u svemiru, naučnici će moći da razviju tretmane koji će moći da ostvare isto na Zemlji.

“Istraživanje u svemiru ili pod simuliranom mikrogravitacijom korišćenjem objekata na Zemlji pomaže nam na mnogo načina da razumemo kompleksne procese života i ovo istraživanje je prvi korak ka razumevanju mehanizama inhibicije rasta raka u mikrogravitaciji.”, rekla je Danijela Gabrijele Grim, naučnica uključena u rad sa Odeljenja za biomedicinu i farmakologiju Univerziteta Arhus u Danskoj. “Na kraju se nadamo da ćemo pronaći nove ćelijske mete, što će dovesti do razvoja novih lekova protiv raka koji bi mogli da pomognu u lečenju tumora koji ne pokazuju reakciju na trenutno korišćene agense.”

Da bi načinili otkriće, Grimova i njene kolege su koristili Mikrogravitalnu kutiju (SIMBOX) eksperimentalni objekat na Šenzou-8, koji je lansiran 31. oktobra 2011. godine. Ishrana ćelija je izvedena automatski u svemiru petog dana, a automatizovana fiksacija ćelija je sprovedena desetog dana. Kontrola tokom leta izvedena je korišćenjem centrifuge u svemiru. Šenzou-8 je sleteo 17. novembra 2011. i ekperimentalni uzorci su analizirani. Dodatne ćelije su analizirane korišćenjem mašine za nasumično pozicioniranje čiji je cilj da postigne simulirane uslove mikrogravitacije na zemlji rotiranjem uzoraka oko dve ose. Rezultati ukazuju da visok malignitet u ćelijama raka može biti snižen menjanjem gravitacione stimulacije.