Istraživanje Svemira

Otkrivena planeta nalik Zemlji! (VIDEO)

Autor Tamara Sorak

Naučnici su otkrili planetu koja je najsličnija Zemlji od svih, do sada pronađenih, nebeskih tela.

Izvor: Foto: Livescience.com

Kepler 78b je planeta koja se nalazi oko 400 svetlosnih godina od Zemlje, neznatno je veća od naše planete i sastoji se od sličnih materija!

Dva tima naučnika došli su do istih rezultata: Kepler 78b je planeta čiji prečnik iznosi 14.810 kilometara, što je oko dva kilometra više od prečnika Zemlje; iznutra je kamenita, a jezgro joj je bogato gvožđem.

Doduše, tu se sličnosti Keplera 78b i Zemlje završavaju, budući da novootkrivena planeta napravi krug oko zvezde u čijem se sistemu nalazi svakih osam i po sati, i to na razdaljini od jedne milje (1.609 kilometara), zbog čega temperatura na površini planete iznosi najmanje dve hiljade stepeni Celzijusovih više od temperature izmerene najtoplijeg letnjeg dana na Zemlji.

Procenjuje se da je masa Keplera 78b oko 1.7 puta veća od mase naše planete i da njena gustina iznosi 5.3 grama  po kubnom centimetru, što je, zanimljivo, niža gustina od Zemljine (koja iznosi 5.5 grama).

„Rezultati do kojih smo došli su veoma važi jer povlače sa sobom pitanje o tome koliko je u galaksiji planeta sličnih našoj“, istakao je Bil Čepin, astrofizičar na Univerzitetu u Birmingemu.

Uz to, nedavna istraživanja su pokazala da su planete poput Keplera 78b veoma nalik jedna drugoj.

„Većina zvezda koje imaju elemente kao Sunce imaju tzv. super-Zemlje (planete koje su veličine i zapremine slične Zemljinoj). Ponekad one imaju i više planeta u svom sistemu, koje se kreću u  kraćim kružnim orbitama.“, otkriva Subhandžoj Mohanti, astrofizičar Imperijalnog Koledža u Londonu.

Ovo je zanimljivo, ističu naučnici, iz razloga što naš solarni sistem nema ovakvu strukturu – samo jedna planeta (Merkur) kruži oko zvezde tako kratak period, a ona je manja od Zemlje.

Ipak, stručanjaci su naglasili da Kepler 78b nema budućnost. Astronomi koji su je pronašli utvrdili su da je zvezda oko koje ova planeta kruži privlači i da će se to nastaviti, što će rezultovati udarom planete u zvezd u injenim nestankom  za oko tri milijarde godina.