Desetine milijardi naseljivih egzoplaneta kruži Mlečnim putem

Pretpostavlja se da oko 40 odsto crvenih patuljaka ima „super-Zemlju“ koja orbitira oko njih…

Astronomi koji  „love“ kamenite planete sa odgovarajućom temperaturom u kojoj bi mogao da opstane život, procenjuju da bi moglo da postoji na desetine milijardi takvih primeraka i to samo u našoj galaksiji.

Evropski tim istraživača kaže da oko 40 odsto malih zvezda, poznatih pod terminom Crveni patuljci (inače, najzastupljeniji tip zvezde u Mlečnom putu), ima u svojoj orbiti „super-Zemlju“, planetu koja kruži oko nje u okviru naseljive zone, na koji ima uslova za postojanje tečne vode.

S obzirom na to da postoji oko 160 milijardi crvenih patuljaka u Mlečnom putu, broj svetova koji su potencijalno dovoljno topli i vlažni da bi se na njima razvio život, je ogroman.

Havijer Bonfils sa Instituta za Paleontologiju i Astrofiziku u Grenoblu, vođa tima, kaže da je cifra od 40 odsto gotovo veća od onoga što su istraživači mogli da pretpostave na početku.

Njegov tim je prvi koji je izračunao broj super-Zemlji, planeta čija se masa kreće od jedne do deset masa Zemlje, u okviru naseljive zone, iako su i prethodna istraživanja otkrila da je Mlečni put „preplavljen“ takvim planetama.

Crveni patuljci, koji su u poređenju sa Suncem bledi i hladni, čine 80% svih zvezda u Mlečnom putu. Posle proučavanja 102 takve zvezde na južnom nebu, koristeći teleskop Evropske južne opservatorije u Čileu, Bonfils i njegove kolege su otkrili da su stenovite planete mnogo zastupljenije od masivnih gasovitih giganata kakvi su Jupiter i Saturn u našem solarnom sistemu.

Ipak, ti stenoviti svetovi koji kruže oko crvenih patuljaka, nisu obavezno udobna mesta za vanzemaljske oblike života. Zbog toga što su ove mini zvezde mnogo hladnije od Sunca, svaka planeta sa tečnom vodom bi morala da orbitira mnogo bliže zvezdi, nego Zemlja Suncu. To bi onda značilo da na planeti verovatno postoji vrlo veliko štetno ultraljubičasto zračenje.

Naučnici teže da pažljvije istraže neke od „zemljolikih“ planeta dok prolaze ispred obližnjih crvenih patuljaka, što bi trebalo da nam donese informacije o njihovoj atmosferi i pomogne u potrazi za eventualnim znacima života.

Ovo istraživanje je predstavljeno u radu objavljenom u žurnalu Astronomy & Astrophysics.