Godinama su istoričari umetnosti verovali da je uljana skica iz sredine 17. veka, delo nekog od Rembrantovih učenika.

HOLANDSKI STRUČNJACI za umetnine otkrili su uljanu skicu poznatog holandskog majstora Rembranta nakon što je više od jednog veka stajala odbačena u ćošku muzeja jer su verovali da je u pitanju imitacija.
Podizanje krsta je uljana skica iz 1640-ih godina i dugo se verovalo da je rad jednog od Rembrantovih učenika. U četvrtak, međutim, u haškom muzeju "Bredijus" - gde se skica nalazi nakon što je muzej kupio 1921. godine - utvrđeno je pomoću savremenih tehnologija da je slika zapravo delo Rembranta.
"Kvalitet detalja na slici je toliko dobar da smo uvereni da se radi o Rembrantu" kaže restauratorka Johaneke Verhave, kako prenosi RTS. Ona je sliku proučavala zajednu sa bivšim glavnim kustosom starih slika roterdamskom muzeju "Boimans van Beningen" Jeronom Hiltajem, koji je pre godinu dana ponovo "otkrio" sliku u zaboravljenom ćošku muzeja i skrenuo pažnju na nju.
Sketch dismissed as#Rembrandt‘crude imitation’ revealed to be genuine. The Raising of the Cross was thought to be by a follower of the Dutch master, but experts now say it is by Rembrandt himselfhttps://t.co/9HTiSu77qppic.twitter.com/CoQifD8Up1
— MIX (@mixdevil66)November 4, 2022
"Gledao sam u uljanu skicu iznova i iznova. Posmatrao sam pokrete četkice. Izvanredni su", rekao je Hiltaj, dodajući da ga je "samo nekoliko širokih pokreta četkicom" ubedilo da je slika zapravo original.
Kupio ju je prvobitni kustos muzeja Abraham Bredijus 1921. godine - koji je takođe bio ubeđen da je skica originalni Rembrant - ali su je tokom godina umetnički stručnjaci odbacili kao "grubu imitaciju".